Jak wygląda dieta ciążowa u wegetarianek?

Gdy podczas ciąży nie chcesz rezygnować ze swojej diety powinnaś wiedzieć,że niezbędna będzie w takiej sytuacji wizyta u dietetyka, który pomoże Ci ustalić dietę i odpowiednio zbilansować składniki byś mogła spełnić potrzeby swojego dziecka i zastąpić mięso innymi produktami, które zapewnią mu zdrowy i prawidłowy rozwój.

 Jako wegetarianka masz większe zapotrzebowanie na tłuszcze, witaminy oraz białko. Powinnaś wzbogacić swoją dietę w :
  • suplementację witamin z grupy B, D, C oraz kwasu foliowego oraz DHA 
  • produkty sojowe
  • tofu
  • płatki zbożowe
  • pełnoziarniste pieczywo
  • szpinak
  • jarmuż
  • orzechy
  • soję
  • niewielką ilość roślin strączkowych - tu uważaj mogą one jedzone w zbyt dużej ilości  powodować wzdęcia
  • kiełki   
 

Komentarze

  1. Temat jest mi daleki, kiedy byłam w ciąży jadłam mięso i teraz też od czasu do czasu jem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie też temat daleki, ale przydatny dla wegetarian :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja łykam witaminę B12 i uwielbiam robić warzywne soki w tym właśnie jarmuż i szpinak :) ps. w ciąży nie jestem :) aaa i sukienka chyba tylko niebieska jest w tym sklepie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi osobiście się nie przyda- nie jestem w ciąży, ani nie jestem wege, ale to jest coś dla koleżanki, podeślę jej wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zastanawiam się czy nie przejść na wegetarianizm ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w ciąży nie mam ochoty na mięso - tylko dżemy bym jadła i owoce...

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooo temat u mnie na czasie, bo akurat jestem w ciąży :) i pomimo tego, że wegetarianką nie jestem, jakoś odrzuciło mnie od mięsa- wolę jeść same ziemniaki i jakieś warzywa, czy jajko sadzone do tego :P hehe i soki, takie gęste koktajle mniami :D

    pozdrowionka :)
    Daria
    https://style-of-secret.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dieta bogata w niezbędne witaminy to podstawa, wiem coś o tym, bo niestety.... mając cukrzycę ciążową musiałam unikać bardo wielu produktów przez co dziecko urodziło się z anemią. Dzisiaj już jestem o wiele mądrzejsza i wiem, że będę musiała przy drugim dziecku bardziej uważać. Czy też dieta wegetariańska czy cukrzycowa, każda jest ważna... pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana czekamy na kolejny post :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę to pokazać swojej ukochanej :)
    mój blog o kredytach bankowości finansjera.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak przygotować mieszankę dla dziecka?