Wracamy do formy.. Ćwiczenia w pierwszej dobie po porodzie..

 Możesz zadbać o swoją aktywność fizyczną już w tzw.  dobie zerowej, czyli  parę  godzin  po porodzie? Aktywność tego typu( oczywiście w odpowiednim stopniu) jest wskazana dla młodej mamy, u której nie stwierdzono żadnych komplikacji po porodzie. Jest to bardzo ważne aby zachować formę, ponieważ podczas pielęgnacji dziecka nie unikniemy wysiłku fizycznego. Ponadto ćwiczenia ułatwiają nam  przebieg kolejnych ciąż oraz lepsze samopoczucie i  łatwiejszy powrót do formy z przed zajścia w ciążę.




Czy wiesz,że... W pierwszej dobie po porodzie możesz :

  • zginać i prostować palce rąk i nóg
  • wykonywać ruchy okrężne stopami
  • wykonywać ćwiczenia oddechowe, gdzie wydech powinien być ok. 3x dłuższy od wdechu Ważne !! ODDYCHAJ PRZEPONĄ po to nie nadwyrężać mięśni
  • wstawaj z klęku podpartego wstań opuszczając  nogi za łóżko (unikając siadu)
  • w drugiej dobie po porodzie możesz powoli powracać do leżenia na brzuchu jeżeli poród odbył się BEZ KOMPLIKACJI DROGAMI NATURY !!!


Przed rozpoczęciem WSZELKICH ĆWICZEŃ ZAPYTAJ SWOJĄ POŁOŻNĄ LIB LEKAŻA PROWADZĄCEGO CZY MOŻESZ JE WYKONYWAĆ ! 

Komentarze

  1. Ja ćwiczyłam długo po porodzie, ale do formy pomogła mi wrócić zumba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ćwiczę, ale dziecka jeszcze nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak wygląda dieta ciążowa u wegetarianek?

Jak przygotować mieszankę dla dziecka?